Den 21. oktober besøkte PhD-studenter fra Høgskolen i Molde ProtoMore for å trene på pitching av sine forskningsprosjekter.
Workshopen ble ledet av Jan Ove Moen, forretningsutvikler i ProtoMore. Moen har lang erfaring med kommunikasjon, og ga studentene et lynkurs i kunsten å formidle komplekse idéer på en engasjerende og forståelig måte. Her ble det lagt vekt på hva som kjennetegner en god pitch, hvordan den bygges opp, og hvilke teknikker som kan brukes for å fange målgruppens oppmerksomhet.

Til slutt fikk studentene prøve seg på scenen i InnovasjonsLaben, der de presenterte egne forskningsidéer foran gruppen. Hver pitch ble fulgt opp med konstruktive tilbakemeldinger, som ga verdifulle innspill til hvordan de kunne forbedre formidlingen ytterligere.
" Det var inspirerende å se hvordan studentene utviklet seg gjennom dagen. Mange opplevde at de fikk nye verktøy for å nå ut med forskningen sin" - Jan Ove Moen.
Workshopen er et eksempel på hvordan ProtoMore fungerer som en brobygger mellom akademia og næringslivet. Gjennom slike initiativer bidrar ProtoMore til å styrke innovasjon og samarbeid på tvers av sektorer, og til å gjøre forskning mer relevant og anvendbar i praksis.